Nieuw seizoen, frisse content – 3 x aan de slag!

In Nederland zijn we gezegend met vier verschillende seizoenen: elk seizoen heeft haar eigen charmes en biedt een scala aan mogelijkheden om op in te haken met de content van je bedrijf. Fijn voor jouw contentstrategie en herkenbaar voor de lezer van jouw online content.

Content van het seizoen: actueel en actief

Door je content seizoensgebonden te maken laat je de bezoeker zien dat je hem of haar serieus neemt: je blogs, posts en visuele materiaal is actueel en je bedrijf is daarmee een actieve speler. Daarnaast bied je je lezer ook herkenning: met een herfstig tafereel in je nieuwsbrief, op je website of in je social media post trigger je herinneringen en associaties met seizoenen en de bijbehorende bijzondere (feest)dagen en weersomstandigheden.

Aan de slag: visuele cliché’s

Beeld is een krachtig medium. Zeker als het om seizoenscontent gaat wil je onmiddellijke herkenning oproepen. Je social media tijdlijn wordt vanaf vandaag niet voor niets overspoeld met pompoenen, gekleurde bladeren en andere herfstige taferelen. Schuw de cliché’s vooral niet, maar zorg dat het aansluit bij jouw bedrijf en de content die je maakt. In de wereld van levensmiddelen kom je beter weg met oranje Pinterest cliché’s dan in de IT branche.

Aan de slag: meerwaarde

Heerlijk dat het herfst is, maar wát doet dat met je bezoeker, lezer, volger, fan of klant? Als marketeer weet ik dat mijn klanten nu de eindsprint maken naar de jaarwisseling. De balans is opgemaakt na de zomer, doelen zijn bijgesteld en het is tijd om de marketingbudgetten naar boven of beneden bij te stellen. In jouw branche kunnen er hele andere zaken spelen: misschien is voor jouw klant het aankomend Sinterklaasfeest interessant, liggen er seizoensdepressies op de loer of betekent het najaar nieuwe sierkussens op de bank. Kruip in het hoofd van je klant en biedt meerwaarde met je content.

Aan de slag: actie!

Mensen, en dus ook klanten, worden graag aan de hand genomen. Een gerichte actie, in dit geval voor het najaar, helpt klanten keuzes maken. Stel een najaarspakket samen voor je bedrijf: van compleet verzorgde wellness dag in herfstsferen tot gratis kaars-met-kaneel-geur bij aankoop van 2 artikelen. Wees creatief en spring in op de wensen van je klant.

Hulp nodig in de herfst?

Loop je vast met je content en zie je door de herfstige bomen het bos niet meer? Ik help je graag. Neem vooral contact op.

Kelly Brunninkhuis21/09/20202